IDIOMAS

0
0 item

Para poder realizar esta compra o reserva, tiene que terminar el proceso que tiene abierto de compra o reserva. Tambien puede vaciar el carrito

No hi ha articles

BLOG

Fotografia amb el flaix Profoto A1

Fotografia amb el flaix Profoto A1

La fotografia amb flaix és potser un dels obstacles principals amb els que es troba qualsevol fotògraf. Molta gent renega treballar amb flaix per por a acabar amb imatges planes, cremades o que resulten artificials. I és veritat que treballar amb flaix és un repte, ja que requereix conèixer molt bé com funciona i com controlar la llum i, sobretot, com funcionen els aparells que utilitzem. Però si aconseguim dominar la llum, podem aconseguir millorar molt els nostres retrats.

Quan il·luminem una fotografia, sobretot treballant amb flaix, un dels errors més comuns que es cometen és centrar la il·luminació de la fotografia en un sol origen. Quan es treballa amb un flaix cobra es tendeix a utilitzar-lo com a llum principal amb una direcció completament frontal i això és el que ens genera imatges planes o exageradament contrastades. Per solucionar aquest problema, una de les teories més esteses en fotografia, i fins i tot vídeo, és la de treballar amb tres punts de llum diferents: principal, farcit (o secundària) i contrallum. Això no significa que necessitem treballar amb tres llums diferents com a mínim, si no que al nostre subjecte li ha d’arribar la llum des de tres direccions diferents per aconseguir una imatge interessant i amb volum, fent ús tant de flaixos, com de llum natural o reflectors.

 

Un altre aspecte important a l’hora de treballar amb llum de flaix és que cal modelar la llum per aconseguir els resultats desitjats. La ràfega que desprèn un flaix és molt dura i no sempre es distribueix sobre el subjecte a retratar com desitgem, sobretot quan treballem amb un flaix cobra rectangular que no distribueix la llum de forma uniforme com un flaix d’estudi. La primera solució, i la més fàcil, és fer ús de reflectors per a rebotar o dirigir millor el feix. Per aquest propòsit existeixen campanes reflectores, paraigües i reflectors (desplegables, en marc o pòrex). Un altre recurs molt habitual és el de reduir la intensitat de la llum, sigui directament disminuint la potència de l’aparell, allunyant la font de llum del subjecte o fent ús de finestres difusores o marcs de difusió.

En conclusió, la fotografia amb flaix només necessita que li prenguem suficient atenció, tant a com la treballem com el material que utilitzem. Recentment, Profoto ha tret al mercat els Profoto A1, en lloguer a Aclam tant per Canon com per Nikon, amb l’eslògan de ser el flaix d’estudi més petit del món, i és potser el pas més obvi per als inexperts a endinsar-se en el món del flaix. El Profoto A1 ofereix un disseny de fàcil ús però amb moltíssimes possibilitats per a treure-li suc fins a ser un expert en modelar llum. Pot ser utilitzat tant muntat directe a càmera (Canon o Nikon), utilitzant-lo sol o com a disparador per a altres flaixos Profoto, o externament amb un disparador Profoto Air Remote, mantenint les característiques TTL i High Speed Sync independentment del model (sempre que l’Air Remote ho permeti amb la càmera utilitzada). A més, el seu disseny ovalat, el qual distribueix la llum de forma més natural i molt més eficient, i els accessoris de modelatge inclosos el converteixen en una opció ideal per a millorar el talent per controlar la llum i créixer com a fotògraf.